zaterdag 21 september 2013

Mag ik even jullie aandacht?

Niet zo zeer voor mijn maaksel, maar wel voor het project waar ik het voor gemaakt heb.
Ik zag ze al eerder bij Angeline en daarna nog op verschillende blogs. Toen ik onlangs bij Ria (Aankleedpopje) volger werd, raakte ik geboeid door het enthousiasme waarmee het project door haar wordt beschreven. Het gaat om het project Små bläckfiskar, oftewel inktvisjes haken voor te vroeg geborenen. De kleintjes schijnen er erg veel baat bij te hebben om de tentakels vast te kunnen grijpen. Ze denken namelijk dat ze de voor hun zo vertrouwde navelstreng vasthebben, wat zorgt voor rust en minder losgetrokken slangetjes. In Zweden is het project al goed van de grond gekomen en daarvoor worden ze door Ria ook verzameld, daar in Nederland het project nog niet loopt. Je kunt er hier (klik) meer over lezen.

Ze zijn heel makkelijk (en leuk!) om te haken en heerlijk als werkje tussendoor. Je mag ze zelfs een naam meegeven en een wens voor het kleintje, dat maakt het toch persoonlijk. Doen jullie ook mee?

Ik heb er inmiddels 1 al klaar, genaamd Orangine
 (=oranje in het Zweeds):



Nee, hij heeft geen strikje, maar een visje op zijn hoofd, 
kijk maar:

1 opmerking:

  1. Mooi kleurtje!

    Ik heb het patroontje al via Ria (aankleedpopje) in mijn bezit. maar door drukte helaas nog niet aan het maken (haken) toegekomen.

    Wel heel goed initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen

h&m