zondag 29 september 2013

Lief konijn


Ik denk dat ik deze hier nog niet had laten zien.
 Ik haakte dit lieve konijn een tijdje geleden met garen,
 dat ik kreeg via een swap. 
Toen ik het  gele garen ruilde met Marije riep ik meteen
 "Het wordt een konijn!" 
Ik had ook al in mijn hoofd,
 dat het een 'ouderwets' model moest worden,
 dus het was even zoeken naar het juiste patroon.
 Dat vond ik hier
 Ik denk dat dit zo ongeveer het liefste is,
 dat ik ooit gehaakt heb (in elk geval het meest fotogeniek; van de foto hierboven smelt ik gewoon). 
Het hoofdje, de armen en benen kunnen draaien
 en de oortjes blijven, dankzij het stevige garen goed staan. De binnenkant van de oortjes gaf ik een mooi bruin met blauwe stippen stofje...

Het patroon is bedoeld voor een mini konijntje, 
maar als je een bijpassende naald
 bij het gekozen garen gebruikt, 
krijg je gewoon een groter konijn. 
Het konijntje is nu zittend (met oren) ongeveer 18 cm hoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m