donderdag 21 februari 2013

Hulp gezocht ...

Wie kan mij helpen met mijn haakprobleem?

Ik moet een pet haken, maar kom er niet uit.

Het moet een pet worden met verticale strepen, maar mijn strepen gaan als een zonnetje draaien.
De reliëfsteek heb ik gehaakt door een stokje om het onderste stokje aan de voorzijde te haken., 
van rechts naar links in gestoken. 
Tussen de onder ingestoken stokjes haak ik halve stokjes.


Weet iemand hoe ik het kan haken, zodat de strepen wel recht naar beneden gaan?

De bedoeling is dat het zoiets wordt:


Groetjes, Yvonne

4 opmerkingen:

  1. Hoihoi,

    volgens mij komt dat doordat je eerst moet meerderen tussen de reliefbanen, later blijft dat dan gelijk waardoor met het dragen de strepen wel verticaal lopen.

    Veel liefs

    Bianca

    liefdekantenoudpapier.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mijn knutsel-mam blog heb ik bij 26 januari een patroon waar de strepen wél recht lopen.
    Misschien kan je daar mee helpen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij worden dit rechte kabels als de pet op het hoofd zit en de bolling van het hoofd erin zit.

    Maar voor de zekerheid, het is wel engels, maar misschien helpt onderstaande uitleg je.

    FOR SPIRALING CABLES
    Sc in 1st st, fpdc around next fpdc, (sc in top of next fpdc, fpdc around post of same fpdc) around, fpdc around last fpdc, join to 1st sc, ch 1. At end of Round

    FOR STRAIGHT CABLES
    Sc in 1st st, (fpdc around next fpdc, sc in next sc) around, fpdc around last fpdc, join to 1st sc, ch 1.

    Groetjes, Marjorie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor alle reacties!! Intussen ben ik met van iedereen een beetje weer bezig gegaan en het is gelukt!! Later op mijn blog zal ik, als de muts klaar is, uitleggen wat ik nu uiteindelijk heb gedaan om het goede resultaat te krijgen!

    Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

h&m